پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1391
بازدید : 571
نویسنده : اشکان یوسف خان گرجی

 زندگی نامه ژاوی

 

در تيم دوم بارسا او به مغز متفکر تيم جوردي گونزالو تبديل شد و به همراه تيم جواز صعود به دسته دوم را کسب

 

روياي ژاوي يعني شروع رسمي کار با تيم اصلي زماني تحقق يافت که او در تابستان 1998 در سوپر جام اسپانيا برابر مايورکا بازي کرد. او در ترکيب ثابت بود و گلزني کرد، شروعي که براي او بهتر از اين نميشد. ژاوي همچنين در قهرماني ليگ در فصل 1998-99 با مربيگري فن گال نقش مهمي را ايفا کرد که بارزترين مورد گل بسيار مهم او در نوئوو زوريا بود که شانس هاي تيم را براي قهرماني افزايش داد.

 

فصل 1999-2000 فصل خوبي براي ژاوي بود که به علت مصدوميت گوارديولا او براي قسمت اعظم فصل انتخاب اول بود. بعد از اينکه کاپيتان افسانه اي تيم را به مقصد فوتبال ايتاليا ترک کرد ژاوي به بازيساز تيم بدل شد و به اين کار ادامه داده است تا تمام استعداد و نبوغ خود را در اين پست به اثبات برساند.

 

در زمان مربيگري فن گال، رکساچ، آنتيچ و رايکارد ژاوي همواره يک مهره کليدي بوده است. اين حقيقت زماني اثبات ميشود که بدانيم او در طول اين مدت و در حاليکه هنوز فقط 25 سال سن دارد، 300 بازي رسمي انجام داده است.

 

در زمان مربيگري رايکارد، ژاوي نشان داده است که نه تنها ميتواند در قلب خط هافبک بازي کند، بلکه اين توانايي را دارد که در هر پستي در وسط زمين به بازي گرفته شود. اين توانايي را از آنجا ميتوان فهميد که او در قهرماني ليگ در فصل 2004-05 بازيکني بود که با انجام 36 بازي بيشترين بازي ها را انجام داد.

 

ژاوي هرگز 2 دسامبر 2005 را فراموش نخواهد کرد. در حين تمرين در لامسيا، لگامنت پاي چپ او پاره شد. دوره درماني او سريعتر از انتظار طي شد و پس از 5 ماه توانست بازي کند. در 29 آوريل 2006 و در بازي مقابل کاديز، ژاوي مجددا "احساس يک فوتباليست" را داشت. او به موقع برگشت تا قهرماني هاي ليگ و ليگ قهرمانان را در کنار هم تيمي هايش جشن بگيرد.

 

در دو فصل پاياني حضور فرانک رايکارد بر روي نيمکت بارسا، ژاوي يکي از بازيکناني بود که بيش از بقيه مورد استفاده اين هلندي قرار گرفته بود. علاوه بر اين در فصل 2007/08 او رکورد شخصي خود را به 7 گل ارتقا بخشيد. رکورد قبلي او، 4 گل در فصلهاي 2001/02 و 2003/04 بود.

 

بعلاوه، ژاوي هرناندر همچنين بازيکن فيکس تيم ملي اسپانيا بوده است. او در جامهاي جهاني 2002 و 2006 و جام ملتهاي اروپاي 2004 و 2008 حضور داشته است و در يورو 2008، پس از قهرماني اسپانيا، به عنوان بهترين بازيکن تورنمنت انتخاب شد.

 

 

 

خصوصيات و ويژگي ها

 

ژاوي در تمام بازي ها بازيساز تيم است و هيچگاه ابدا عصبي نمي شود به طوريکه که با خونسردي فوق العاده اي تيم را هدايت ميکند. از زماني که او بازيساز بارسا شده است، بينايي و ديدي باورنکردني در درون زمين نشان داده است. او نمونه ديگري از کار خوبي است که در تيم جوانان بارسلونا انجام ميشود، خصوصا در پستي که به شماره 4 برميگردد و همانگونه که او به بلوغ رسيده توانايي بيشتري از خود بروز داده است و ميتواند هر گاه که مربي از او بخواهد خود را با پست هاي مختلف ميانه زمين وفق دهد.

 

پاس هاي روبه جلوي او و توانايي اش در برداشتن فشار از روي تيم و حفظ توپش که تقريبا از تمام بازيکنان ديگر بهتر است،از يک يک نقطه قوت درون زمين ساخته است. او همچنين در کارهاي دفاعي و در گرفتن توپ از حريف کاملا توانا است.

 

به علاوه، او خودش را در استفاده از توپ هاي مرده هم به خوبي نشان داده است، همانگونه که با شوت هاي قدرتمندش گلهاي حساسي را از روي اين موقعيت ها به ثمر رسانده است.

 

ژاوي روز دوم دسامبر سال 2005 را هميشه به ياد خواهد داشت. در طول تمرين در لاماسيا هافبک متولد ترسا از ناحيه زانوي چپ دچار مصدوميت شديد و پارگي ليگامنت شد. بعد از حدود پنج ماه او به ميادين بازگشت. در بيست و نهم آوريل 2006 بازگشت و در مقابل کاديز بازي کرد و گفت" دوباره احساس يک فوتباليست را دارم".او توانست به همراه بقيه هم تيمي هايش قهرماني در ليگ و ليگ قهرمانان را جشن بگيرد.

 

بازيساز بارسا يکي از اعضاي ثابت تيم ملي اسپانيا به رهبري لوئيز آراگونز در جام جهاني 2006 آلمان بود. جايي که تيم اسپانيا تا مرحله دوم پيش رفت و در آنجا به وسيله فرانسه حذف شد



:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.